для дітей з порушеннями зору

🙀ПОТРІБНО РІЗАТИ! ⠀ ⠀ ⠀
Від одного слова вже моторошно! А чи завжди різати доречно? ⠀ ⠀ ⠀
Розповім Вам про найпоширеніші міфи,які стосуються цієї теми, а Ви зробите висновки 😉 ⠀

1. “дитина мовчить – винна коротка вуздечка”🤦.
Так, коротка зв’язка може заважати в утворенні деяких звуків, але причиною мовчання вона бути не може. ⠀⠀ ⠀⠀
2. “якщо коротка – потрібно різати”.
Ні, не будь-яку. У БІЛЬШОСТІ випадків її можна РОЗТЯГТИ. ⠀ ⠀⠀ ⠀

3. “Вона заважає ЛИШЕ звуковимові”. Насправді ж, коротка ПЗ заважає немовляті, у першу чергу, при добуванні їжі у процесі ссання груді. ТОМУ! Якщо вона дійсно коротка, у більшості випадків її підрізають ще у пологовому. ⠀⠀ ⠀
⠀⠀
4. “якщо підрізали – це вже назавжди “. Ні. Вона може зростись знову.⠀ ⠀⠀ ⠀

5.”доцільність підрізання визначає логопед”.
Це більше компетенція ортодонта. Кваліфікований логопед спробує її РОЗТЯГТИ. (крім 3 ступеня, коли язик при висуванні стає схожим на сердечко), але за потребою, він скерує на консультацію до ортодонта. ⠀ ⠀⠀⠀ ⠀

6. “оцінюють зв’язку за її довжиною (вертикаль)”.
Насправді ж, потрібно дивитись як близько вона розташована до кінчика язика (горизонталь).⠀ ⠀⠀ ⠀

7. “підрізання завжди на користь”. Потрібно розуміти, що після процедури язик фактично стає довшим. У невиправданих випадках може погіршитись вимова свистячих і з’явиться так званий “міжзубний сигматизм”, коли язик вилазить між зубами.⠀ ⠀⠀ ⠀

8. “з вкороченою зв’язкою неможливо поставити звук Р”.
Цей звук можна поставити із вкороченням першого рівня.(є на фото) ⠀ ⠀⠀ ⠀

9. “коротка ПЗ усладнює постановку лише звуку Р”.
Якщо у дитини 2-3 рівень вкорочення, їй фактично недоступні звуки Ш, Ж, Ч, Щ, Л, Р.

10. “РОЗТЯГТИ її самостійно неможливо”.
Існують спеціальні вправи та масаж, який допоможе обійтись без підрізання. ⠀

Тому! Не поспішайте з цим! Випадків, у яких дійсно необхідне таке втручання, дуже мало. 100%-им критерієм є лише язик у формі сердечка, коли дитина тягнеться ним до підборіддя.

Залишити відповідь